Musiken & Livet

Jag är en "periodare" när det gäller musik.
Det började när jag var liten, då var det pojkband som gällde, Backstreet Boys osv. Sen kom Spice Girls in i mitt liv.
Annan musik som jag älskade som liten kid: Aqua, Ace of Base, Eurodisco (allt coolt från 90-talet), Hanson, Britney Spears, Christina Aguilera, A-teens, Westlife.. You name it! 

Brittan, Aguliera & Westlife hänge med in i tonårslivet. 
Nu kom det in lite mer & lite häftigare musik i mitt liv. Dock inget som stannade länge.
Eller jo, Greenday och No doubt kanske. Dom kan jag än idag lyssna på (DOCK INTE GREENDAYS SENASTE CRAP!)

När jag var 14-15 upptäckte jag lite mörkare och hårdare musik - Punk & metal i alla dess former. Fan vad ballt, här ändrades också klädstilen. Jag var en slags "punkmetal/svartrocksbrud", öh. Jag skrattar lite åt det idag. Kolla liksom:

(Svart & svår - mycket svår)

Jag lyssnade på musik som: Cradle of filth, In Flames, The Distillers, Finntroll och otroligt mycket annat. Även Marilyn Manson fanns med på ett hörn, dock var jag inget storfan av den mannen. 

När jag var 18 hände något drastiskt. Jag skaffade dreads, baggyjeans och tuffa tishor med tryck. Musiken som lyssnades på var reggae, ska, trance osv. Knarkmusik kanske man skulle kunna kalla det? ;) Hah! 
Musik: Infected Mushroom, Helt Off, Skazi, Texas Faggott, Kultiration, Sture Alléns Orkester.
Även lite hiphop, drum n bass osv. Galet vilken musiksmak jag fick där då!

Cool tjej med dreads och piercingar.

Efter nästan ett år, blev Emelie en psychobillybrud, dreadsen kammades ur, jag skaffade en cool frippa. Lyssnade på Horrorpops, Nekromantix, Mad Sin, Tiger Army, Creepshow, Social Distorion osv. 

Cool psychobillytjej!

Idag är jag en helt random tjej som lyssnar på det mesta. Fan vad tråkig jag har blivit.

Randomtjej som försöker göra en cool min.

Haha, vad fan skrev jag det här inlägget för? :D

Kommentarer
Postat av: Linda

Haha, sötnöööt :D Men en sak som du alltid hållit i, det är din snygghet <33

2009-07-14 @ 19:32:13
URL: http://lindacrona.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0