Friskförklaring

En vän till mig ringde, och lät en aning upprörd..
Vän: Emelie.. Jag tror jag har psykoser.. haschpsykoser..(låter orolig & lite rädd)
Jag: Men va? Hur menar du?
Vän: Det började för ett par år sedan, när jag åkte tåg.. Helt plötsligt började bordet man kan fälla ner röra på sig, psykadeliskt du vet? (samma oro & rädsla i rösten)
Jag: Jasså? Det låter inget vidare..
Vän: Näe.. det har bara hänt när jag åkt tåg.. Men jag tycker inte att det är lika farligt längre, eftersom det händer titt som tätt.. Men i midsommar var jag hos en kompis, vi drack vin och spelade Guitar Hero, då blev det samma sak! Kontrollerna började röra sig precis som borden på tåget.. 
Jag: Ehm.. vänta nu! Sa du Guitar Hero?
Vän: Ja?
Jag: HAHA! Du har inga psykoser! Precis så får jag också när jag spelar Guitar hero! Det liksom svajar på det man tittar på?
Vän: Ja precis!
Jag: Jo, men det beror på att det rör sig så snabbt i spelet.. ögonen hänger liksom inte med.
Vän: JAHAAA! 
Jag: Ja, så det är nog samma när du åker tåg. Du tittar ut, sen när du tittar i tåget så.. ja!
Vän: Ja! Så måste det vara!
Jag: Ja, så det är inget fel på dig!
Vän: Men GUD vad skönt! Jag trodde verkligen det var psykoser! (Är otroligt lättad!)

Så, då friskförklarade jag en vän! Gött :)

Kommentarer
Postat av: Mariah

hahaha llite bra ;D

2009-06-26 @ 06:50:11
URL: http://rusk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0